hoe word je ongesteld?

beantwoord mijn vraag snel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
itsme
13 jaar geleden
alstublieft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dacht ik ook.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geduld. Uit zowel je vraag als je toelichting blijkt dat je moet werken aan geduld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ook een hond, Floortje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordenkertje Moolkeesje :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal ie te cryptisch zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor mij niet :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar misschien voor Floortjemam wel :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar toch, (ook voor Floortje) iedereen een prettig kerstfeest!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om je aan te melden bij de club van menstruerende vrouwen moet je eerst een app downloaden en je aan te melden.
..weet je dit soort vragen beter niet hier kan stellen op deze dwingende manier? Het komt zeer onvriendelijk over.

Antwoorden (4)

Daar hoef je niets voor te doen, dat gebeurt vanzelf.
jc54
13 jaar geleden
Doordat je baarmoeder een laagje gaat maken waar het eitje in kan nestellen. Als je geen sex hebt met iemand zal het eitje niet bevrucht worden. Dus er komt geen zaadcel bij het eitje en zal het eitje dus ook niet gaan groeien. Dan is dat laagje niet nodig en stoot je lichaam dat laagje in je baarmoeder weer af. Dit alles gebeurt door je hormonen. Dat zijn een soort stofjes die je in je hoofd en eierstokken (die zitten aan weer zijden van je baarmoeder en daar zitten de eitjes in opgeslagen) die je lichaam laten weten dat het iets moet doen.
Bijvoorbeeld als je rond de twaalf jaar wordt maak je het hormoon progesteron aan. Hierdoor krijg je schaamhaar, en worden de eitjes in je eileiders rijp en krijg je borsten. Rond die tijd ga je ook menstrueren. De een is hier later in dan de ander. Sommigen beginnen al met 9 jaar anderen met 16 pas.
Progesteron zorgt er dus ook voor dat je dat laagje in je baarmoeder maakt. Als je dan niet zwanger wordt daalt de hoeveelheid van het hormoon progesteron in je bloed en ga je menstrueren.
Het maken van het laagje duurt ongeveer 21 dagen, dan is die op zijn dikst en als je menstrueert komt dit als bloed er weer uit en maak je na een week weer een nieuw laagje.
Veel vrouwen hebben daardoor een menstruatiecyclus, zoals ze dat noemen, van 28 dagen, maar het is ook niet vreemd als hier meer dagen tussen zitten of als het niet keurig elke drie week gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het afstoten van een eitje uit de eileider,dat vervolgens je lichaam via de vagina verlaat, dat gaat gepaard met enig bloedverlies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De website Menstruatienet geeft antwoord op al jouw vragen over ongesteld zijn en worden. Je vindt de link hieronder.