Hoezo krijgen de Japanse versies van Westerse albums vaak extra nummers?

En dan niet eens een live versie of een cover ofzo, maar gewoon hele nieuwe nummers van de band zelf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Japan is een van de grootste muziekmarkten ter wereld. CD's zijn daar duurder dan in Europa of Amerika. Om te voorkomen dat men de goedkopere import koopt worden extra nummers toegevoegd zodat ze de duurdere japanse versie kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vaak zijn het B kantjes van cd singles die worden toe gevoegd op japanse albums, het is een extraatje voor
de japanse markt. Artiesten doen dit al jaren trouwens
vanaf het ontstaan van de cd weet ik al japanse versies
die hier niet te krijgen waren of moeilijk